Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

مراکز دیدنی آفریقای جنوبی | بازدید و سافاری

آفریقای جنوبی که به طور رسمی به عنوان جمهوری آفریقای جنوبی شناخته می شود، مکانی عالی برای بازدید از سافاری برای اولین بار است. یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور مناظر آفریقایی است: ساوانای طلایی، تنگه‌های بزرگ و بیابان‌های بسیار زیبا، و همچنین گروهی الهام‌بخش از موجودات آفریقایی.به غیر از پارک‌های بازی معروف کروگر و پارک فرا مرزی Kgalagadi (Kalahari)، آفریقای جنوبی خانه برخی از مجلل‌ترین ذخیره‌گاه‌ها و اقامتگاه‌های بازی خصوصی در جهان است. دوستداران حیات وحش از گوشه و کنار جهان در جستجوی "بیگ فایو" به اینجا می آیند: شیر، بوفالو، پلنگ، کرگدن و فیل، و اغلب آنها را پیدا می‌کنند.

1. پارک ملی کروگر، استان های مپومالانگا و لیمپوپو

پارک ملی کروگر یکی از بهترین ذخیره‌گاه‌های بازی در آفریقا و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های آفریقای جنوبی است. اگر از دوستداران حیات وحش هستید، این پارک معروف قطعا باید در برنامه سفر آفریقای جنوبی شما باشد.

این پارک حدود 3.5 تا 4.5 ساعت با ماشین از ژوهانسبورگ فاصله دارد و به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که «پنج بزرگ» را ببینند: شیر، پلنگ، بوفالو، فیل و کرگدن، و همچنین تنوع شگفت‌انگیزی از دیگر حیات‌وحش‌ها. همچنین خانه نقاشی‌های صخره‌ای سان (بوشمن) و مکان‌های باستان‌شناسی است.

2. کیپ تاون، کیپ غربی

کیپ تاون، آفریقای جنوبی یکی از خیره کننده ترین شهرهای کره زمین است. طبیعت اطراف این شهر چندفرهنگی را احاطه کرده است که در میان رشته‌ای ناهموار از کوه‌ها و دریا قرار گرفته است.

یکی از بهترین کارهایی که در کیپ تاون باید انجام دهید، بازدید از کوه تیبل است، قله ای با بالای تخت که بر شهر مسلط است. برای یک نمای کلی تماشایی، به سمت قله پیاده‌روی کنید یا روی تله‌کوه سر بزنید. پیاده روی یک ساعته تا سر شیر همچنین مناظر پانوراما از شهر را فراهم می کند.

در دامنه‌های شرقی کوه تیبل، باغ‌های گیاه‌شناسی باشکوه Kirstenbosch در یک مکان میراث جهانی یونسکو قرار دارد.
  • سواحل کیپ تاون نیز مملو از شگفتی های طبیعی است. با قدم زدن در گذرگاه ساحلی، ممکن است نهنگ هایی را ببینید که از بندر بیرون می ریزند. پنگوئن‌ها در امتداد سواحل طلایی خلیج فالس در حال حرکت هستند و در جنوب شهر، کیپ پوینت خانه حیات وحش فراوان و زیبایی‌های گیاه‌شناسی متنوع است.
  • کیپ تاون همچنین به خاطر سواحل زیبای تخته سنگی اش شهرت دارد. خلیج کمپ با مغازه‌ها و کافه‌های شیک زیادی در نزدیکی آن مکان مورد علاقه است.
  • ساکنان کیپ تاون سواحل خود را به قدری دوست دارند که هنگام غروب خورشید، در امتداد پیک درایو دیدنی Chapman's Peak Drive قرار می‌گیرند تا غروب آفتاب را در مراسم غروب که به نام «غروب‌داران» شناخته می‌شود، برشته کنند. جشن گرفتن زیبایی طبیعت به این شکل یکی از کارهای منحصر به فرد در آفریقای جنوبی است و ممکن است در سفرهای خود در نقاط مختلف کشور با آن روبرو شوید.
  • یکی دیگر از مهمترین کارهای کیپ تاون بازدید از اسکله ویکتوریا و آلفرد است که یادآور اسکله ماهیگیر در سانفرانسیسکو است. در اینجا می‌توانید خرید کنید، ناهار بخورید و از مکان‌های تفریحی متعددی از جمله آکواریوم Two Ocean لذت ببرید.

 Kgalagadi (Kalahari) Transfrontier Park، دماغه شمالی

ادغام پارک ملی کالاهاری جمسبوک آفریقای جنوبی و پارک ملی جمسبوک بوتسوانا، پارک فرا مرزی کگالاگادی یکی از بزرگترین مناطق بیابانی در جهان است.

این پارک که در سال 2000 تأسیس شد، اولین پارک فرامرزی رسمی آفریقا و یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کیپ شمالی آفریقای جنوبی است. درختان خار شتر، ماسه‌های قرمز، علفزارهای طلایی و آسمان آبی عمیق، پس‌زمینه‌ای جسورانه برای عکس‌ها و تماشای بازی‌ها فراهم می‌کنند.

در میان تنوع عظیم حیات وحش، این منطقه حفاظت شده وسیع، محل زندگی شیر معروف کالاهاری یال سیاه است. جمسبوک باشکوه، با شاخ های V شکل. لانه های پراکنده بافندگان اجتماعی؛ میرکت ها; و بسیاری از پرندگان شکاری

شکارچیان دیگری مانند پلنگ، یوزپلنگ و کفتار نیز در اینجا یافت می شوند. وسایل نقلیه چهار چرخ متحرک برای برخی از جاده های ناهموار کوچک یا برای کسانی که به بوتسوانا سفر می کنند توصیه می شود.

5. Stellenbosch، کیپ غربی

استلنبوش یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی است. موزاییکی از مزارع، درختان بلوط کهنسال، و خانه‌های سفیدشیب کیپ داچ، یکی از بهترین شهرهای حفاظت‌شده از دوران شرکت هند شرقی هلند است.

  • امروز، این یک شهر دانشگاهی است، با احساسی پر جنب و جوش و مناظر خارق العاده. غذاخوری ها اینجا را دوست خواهند داشت. Stellenbosch خانه برخی از بهترین رستوران های آفریقای جنوبی و همچنین بسیاری از کافه های پیاده رو است.
  • علاقه مندان به تاریخ می توانند در موزه روستای استلنبوش، گروهی متشکل از چهار خانه و باغ بازسازی شده از 1709 تا 1850 قدم بزنند. موزه روپرت آثار مهم هنرمندان آفریقای جنوبی را به نمایش می گذارد و در باغ گیاه شناسی دانشگاه استلنبوش قدم می زند. یکی دیگر از کارهای برتر در اینجا است.
  • در منطقه اطراف، علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند در مسیرهای بیابانی در منطقه حفاظت‌شده طبیعی خیره‌کننده Jonkershoek پیاده‌گردی کنند و دوچرخه‌سواری کنند.

6. دراکنزبرگ، کوازولو-ناتال

دراکنزبرگ دیدنی به معنای «کوه‌های اژدها» یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کوازولو ناتال و یک مقصد تعطیلات محبوب برای آفریقای جنوبی است. همچنین بلندترین قله های کشور را در خود جای داده است.

این منطقه شامل پارک uKhahlamba-Drakensberg در فهرست میراث جهانی است، منطقه ای با زیبایی چشمگیر، با تکیه گاه های سنگی ناهموار و هنر صخره ای سن، و پارک ملی رویال ناتال، محل آمفی تئاتر الهام بخش، یک صخره و منبع باشکوه. رودخانه های اصلی آفریقای جنوبی

ذخیره‌گاه بازی قلعه غول در این منطقه از گله‌های بزرگ سرزمین‌های شمالی محافظت می‌کند. جنگل‌های انبوه در دره‌های محافظت‌شده شکوفا می‌شوند و این منطقه خانه بیش از 800 گونه مختلف از گیاهان گلدار، و همچنین تنوع غنی حیات وحش است.

در تابستان، مناظر کوهستانی سرسبز و حاصلخیز است، با آبشارهای فوران و جویبارهای شفاف. در زمستان، برف قله های دراماتیک را می پوشاند.

بازدیدکنندگان برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در مسیرهای کوهستانی خوش‌منظره، ماهی‌گیری قزل‌آلا، صخره‌نوردی، آبزیل، پاراسل، و قایق سواری در آب‌های رودخانه‌های پرسرعت به اینجا هجوم می‌آورند. بالون سواری روشی عالی برای درک توپوگرافی چشمگیر است.

7. پارک ملی Pilanesberg

آیا زمان کمی دارید اما می خواهید Big 5 آفریقا را ببینید؟ پارک ملی Pilanesberg خانه حیات وحش پربار و تنوع خیره کننده پرندگان است که حدود 2.5 ساعت از ژوهانسبورگ و پرتوریا فاصله دارد. این شهر که به راحتی از این شهرهای بزرگ قابل دسترسی است، یک سفر یک روزه یا اقامت چند روزه عالی را ایجاد می کند. این بسیار کوچکتر از پارک ملی عظیم کروگر است، اما در نتیجه، غلظت بازی بالاتری دارد.

  • Pilanesberg در یک منطقه انتقالی، بین صحرای خشک شده کالاهاری و ارتفاعات غوطه ور از باران قرار دارد، که به این معنی است که می توانید انواع مختلفی از حیوانات را در اینجا ببینید. علاوه بر بیشتر بیگ 5 (فیل، کرگدن، پلنگ، شیر و گاومیش)، شما این شانس را دارید که سگ‌های وحشی آفریقایی، گله‌های گورخر، آنتلوپ باشکوه سمور و روان، زرافه‌ها و بیش از 350 گونه پرنده را ببینید.
  • محل اقامت با بودجه های مختلف برآورده می شود. از میان چادرهای سافاری دائمی، واحدهای خود پذیرایی، تختخواب و صبحانه، یا اقامتگاه های مجلل میهمانان را انتخاب کنید.
  • بهتر از همه، این پارک عاری از مالاریا است، و آن را به یک انتخاب عالی برای سافاری های خانوادگی تبدیل می کند

 

 

 

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.